10 SEO tipů pro rok 2023
SEO – pojem, který pro prakticky každého provozovatele webu představuje objekt primárního zájmu. Současně se jedná o oblast, která se vyvíjí velmi dynamicky a každý, kdo chce na poli internetového byznysu uspět, musí neustále sledovat rozvíjející se trendy a poté je důsledně aplikovat. Jaké konkrétní trendy se ale pravděpodobně prosadí v letošním roce? V následujícím textu jsou shrnuty ty, o kterých lze předpokládat, že je bude muset brát v potaz každý, kdo provozuje webový projekt s alespoň minimálními ambicemi.
- Kvalitní obsah
Den ode dne zlepšují vyhledávače své algoritmy tak, aby svým uživatelům poskytly tu nejrelevantnější a nejlepší odpověď na jejich vyhledávací dotaz. Obsah tak neustále získává na významu, a právě relevantní obsah je tím základním stavebním kamenem úspěchu. - Entitní SEO
Entitní SEO je přístup, který je již nějakou dobu známý všem, pro které mělo nějaký význam SEO lokální. Základní idea vychází z toho, že tzv. entity (někdy též autority) dostávají ve výsledcích vyhledávání výrazně větší prostor včetně zobrazení v Knowledge Graph a obecně jsou vyhledávačem Google preferovány. Weboví vývojáři by tak měli dělat vše proto, aby je (resp. jejich weby) Google začal považovat za entity. - E-A-T
Oblast, která úzce souvisí s tou předchozí. Tři písmena označují to, co je pro Google důležité. Písmeno E jako „Expertise“ odkazuje na odbornou kvalifikaci, písmeno A jako „Authoritativeness“ na autoritu a konečně písmeno T jako „Trustworthiness“ na důvěryhodnost. Čím více si o daném webu bude Google myslet, že tyto vlastnosti naplňuje, tím více jej bude preferovat. - BERT
Minulý rok byl ve znamení nástupu algoritmu BERT, který Google v roce 2019 zavedl. Proto, aby byl web úspěšný, ale není zapotřebí jej podrobně znát, důležité je vycházet vstříc jeho obecné filozofii. Ta spočívá v tom, že spíše než na přesný řetězec slov by měl web odpovídat na skutečné potřeby uživatele, který vznesl dotaz. Jinými slovy, analýzy klíčových slov ztratí do jisté míry na svém významu. - Programování pro SEO
Využití programování (např. v Pythonu) pro automatizaci časově náročných činností uvolní SEO specialistům ruce pro řešení problémů, které vyžadují skutečně kreativní řešení a lidský přístup. - Mobilní SEO
Nutnost optimalizovat weby pro mobilní zařízení není ničím novým, přesto je ale třeba znovu a znovu opakovat, že bez optimalizace pro mobilní telefony a tablety nemůže být web skutečně úspěšný. Tvůrci webů by měli své stránky navrhovat pro mobilní zařízení a teprve poté je optimalizovat pro desktopy. - Uživatelská zkušenost
Celková zkušenost uživatele zahrnující veškeré interakce se stránkou, od stránky s výsledky vyhledávání, přes landing page, až po zkušenost vracejícího se uživatele, věci okolo remarketingu apod., to vše definuje uživatelskou zkušenost, která hraje a bude hrát velkou roli! - Dobře strukturovaná data
I přes to, že vyhledávače stále lépe rozumí kontextu obsahu, je dobré jim trochu „pomoci“ tím, že web má obsah dobře strukturovaný. Nastupující funkce gigantů jako je Google, Amazon, Microsoft apod., budou stále více založené na AI, která dobrou strukturaci dat rozhodně ocení! - Linkbulding vs. brand building
Klasický linkbuilding byl nějakou dobu odsouván do pozadí. Dnes prožívá návrat, nikoliv však v té původní, dnes již archaické, podobě, ale v podobě brand buildingu. Cílem dnes není pouze vylepšení pozice stránky ve vyhledávání, nýbrž skutečné nevýšení návštěvnosti a propagace brandu. - Marketing na stránkách výsledků
Rok 2019 byl i ve znamení zvyšujícího se počtu tzv. zero-click searches, kdy uživatelé získali požadovanou informaci přímo ze stránky výsledků vyhledávání (i to může být pro brand důležité, je ale třeba vyjít v tomto ohledu uživatelům vstříc). Lze očekávat, že rok 2020 nebude v tomto ohledu jiný. Podoba popisků viditelných na stránkách výsledků vyhledávání je tak čím dál tím důležitější.